fredag den 24. februar 2012

Mexicanske burritos.

Hvad laver man til aftensmad når ens mad pusher faldbyder billigt oksefars ,og det ikke er fredag. Tja jeg fik lyst til af lave burritos på min måde.

400 gr oksefars
1 lille løg
Olie (jeg bruge Bornholmsk rapsolie) 
Reven ost

1 pk. tortilla (6 stk)

Min krydderblanding:
2 tsk. spidskommen
½ tsk. gurkemeje
1 tsk. chilipulver
½ dl. ketchup
½ dl. vand

Man kan også købe færdig krydderblanding....

Skær løgene i små stykker, klar dem i 1 spsk olie, tilsæt farsen og brun den. Tilsæt krydderblandingen og lad det simre i 5-10 minutter.

Læg en 2-4 spsk af kødet på hver tortilla, som rulles og lægges i et ildfast fad side om side. Pensel dem med lidt olie og drys den revne ost over, ikke for meget. Jeg brugte den rest jeg havde fra den anden dag.

Sæt det i ovnen på 180 grader i ca. 15 minutter, eller den tid det tager dig at lave en skål salat af de ting du bedst kan lide.



Færdige burritos i fad

Anrettet på tallerken














































Som tilbehør derud over spise vi creme fraiche og mango chutney (Hot)


Velbekommen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar