onsdag den 2. januar 2013

Velkommen 2013

Så kom vi godt ind i det nye år, håber du også kom det.

Når et nyt år begynder bliver jeg somme tiden lidt nostalgisk
- og det har ikke noget med min alder at gør, at du ved det :-)  

Men at se lidt tilbage skader vel ingen steder. Jeg faldt over nogle billeder fra mit barndomshjem i Sdr. Jernløse på Vestsjælland. Min forældre havde en købmandsforretning der. I dag er det meste omdannet til lejligheder.

Denne ende af huset var beboelsen
Denne ende var forretning
Som du kan se ligger Sdr. Jernløse kirke skråt overfor. Lige overfor ligger skolen, hvor al min skolegang foregik. Jeg gik først hjemmesfra når jeg hørte klokken ringe ind til første time.

Jeg boede i Sdr. Jernløse til jeg var 18 år, så flyttede jeg sammen med min daværende kæreste hos dennes forældre.

Tilbage til nutiden, så gik vi en tur i Robbedale Nytårsdag. Det var en skøn tur og Lone fik luftet hendes nye pagodehue og Scor.

Er de ikke dejlige begge to?

Så er hverdagen begyndt igen! Lone har været på arbejde i dag, og jeg har ikke lavet en dyt i dag - trængte til en i-sofaen-god-film-i-fjernsynet-dag - så det fik jeg.

Det vil sige jeg fik svaret på det brev, som bobestyren til min mors dødsbo havde skrevet, som svar på min klage over ham til Skifteretten i Roskilde. Magen til gang intet sigende nonons skal man lede længe efter. Det eneste han svarede var: At grunden til jeg ikke havde fået en kopi af min mors testamente, skyldes en misforståelse.
Det svar er sådan set ok, hvis mine 4 skriftlige anmodninger om at få det, er en misforståelse?

Forsat god aften og Godt Nytår



Ingen kommentarer:

Send en kommentar