fredag den 14. september 2012

Efteråret nærmer sig

Når vi kan begynde at plukke de mange dejlige frugtet som naturen giver os, tja så er vi tæt på efterår. Denne utroligt smukke tid, der går nærmest ild i naturen - de mange flotte gyldne farver, der findes ikke noget smukkere.

Vi har i dag været hos Letten i Allinge for at plukke æbler og victoria blommer. Æblerne var desværre ikke rigtig modne endnu, men det var blommerne. Så vi plukkede, ved Lettens og Karolines hjælp ca. 8 kg. Af dem har jeg lavet blommegrød af ca 1/3 del. Den ser således ud(har taget halvdelen i en gladskål og sat i køleskabet). Resten af blommerne ryger i fryseren når stenene er taget ud.


 
Så er jeg også i gang med at koge oksekødssuppe på oksespidsbryst. Med det blæsende og kolde vejr vi har i dag, ville Lone snart gerne have suppe. Så vi har inviterer svigerne til på søndag til suppe gilde. Lige nu har jeg pillet suppevisken op, og suppen ser så sådan ud.

Dampende varm suppe

Sidste efterår fik vi et lille æbletræ, Discovery af nogle venner, og da det er et helt utroligt æbleår, var det velsignet med ikke færre end 12 æbler. Vi har måtte plukke et par stykke for at grenene ikke skulle knække. På billedet ses det lille træ forrest, bagerst et meget stor æbletræ, det har 2(to) æbler, hvoraf det ene er råddent :-(

Hvis du kliker på billedet får du det i stor størrelse. Så kan det ene æble godt ses
Lone er lige kørt, hun skulle på biblioteket til "strikke kom sammen" med Christel Seyfarth først til et foredrag og i morgen skal de mødes igen, og så skal der strikkes.

Vi har endelig fået den nye lampe til vores Safir. Den vejer stort set intet og så har den to lysstyrker. Den glæder jeg mig til at få sat op i morgen.



Ellers går min tid med at få www.camlet-safir.dk gjort bedre, alt hvad jeg laver ligger indtil videre bare på min egen computer. Det skal virke og være i orden før det bliver frigivet.

Nu vil jeg nyder freden og se lidt tv - golf måske. God aften til jeg alle.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar