fredag den 10. februar 2012

På skrump..

Da vi den anden dag begge stod op på badevægten fik vi en overraskelse - og dog. Vi har lagt os lidt vel rigeligt ud. Indrømmet, det er min skyld. Jeg laver for god mad - og den feder nok lidt for meget.

Så nu skal vi altså have lavet lidt om på vores madvaner. Mere salat og grøntsager, ingen kartofler, ris, pasta, hvidt brød og kager. Og nej det behøver ikke være kedeligt.

Så i går lavede jeg dette:


Stegt kalkunbryst, men grøn salat, dressing og grøntsager.

Kalkunbrystet skar jeg i ½ cm tykke skiver, stegte det ved middevarme i ½ spiseske rapsolie og 2 spiseske Kikkoman og et drys chili pulver på hver. Dette er med til at sæt forbrændingen i vejret.

Salaten bestod af ruccolasalat, kinakål, tomater, agurk, blomkål og tørrede abrikoser. Dressingen bestod af græsk youghurt med en drys paprika, annanas tern/saft samt en lillle smule salt.

Grøntsagerne var porrer, gulerødder og brocoli kogt al'dente.

Den blev noget kød og salat i overskud. Det fik Lone med til madpakken i dag, til aftensdmad(hun er på job til kl. 19.30) og jeg spise lidt til frokost. Der var lidt kød i overskud, det spiser jeg i aften med lidt salat og grøntsager.

Velbekomme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar