torsdag den 9. februar 2012

Dagen der blev væk!

Dagen i dag, forsvandt eller blev væk, jeg ved ikke hvilket udtryk der er det rigtige! Den startede med snerydning af fortovet - som sædvanlig. Så kom der en opringning fra Bilhuset, at nu havde de kablet til varmeapparatet hjemme og om jeg kunne komme om 30 min. Det ville kun tage 15 minutter at montere. Da klokken var 9.30 satte jeg mig ind i venterummet med en kop kaffe og et campingblad.
Jeg tror jeg fik læst samtlige blade inden bilen endelig var færdig kl. 12.00. Dertil kan jeg kun sige, at det er nogle lange 15 minutter de holde sig i Bilhuset. Nu forventer jeg natruligvis at regningen også er på 15 minutters arbejdstid, for ellers.......

Nå ja - da de samlede instrumentbrædtet havde de sat mine nøgler fast!!! Hvor dum kan man være.....

Det fandt jeg ud af da jeg kom hjem og skulle bruge nøglen. Så jeg måtte en tur tilbage.



En helt anden ting, Lone syntes jeg skulle købe noget rigtig brænde i stedet for de briketter vi bruger, fordi brænde giver mere varme.
Der sker da ikke noget ved at prøve, tænkte jeg. Jeg vidste det jo godt i forvejen eftersom jeg tidligere har haft brændeovn, hvor vi fyrede med brænde.

Jeg skal hilse og sige at vores brændeovn nu kaster varme af sig. Jeg måtte tilsidst kapitulere og tage en tyndere trøje på. Så det er slut med træbrikketter.



Vi har haft en rigtig vinterdag med kulde, sne og blæst. Hvilket I har kunne se på vores fuglefoderhus webcam.





2 kommentarer:

  1. Er det ikke også billigere med brænde i længden? Ja, jeg ved det ikke for jeg henter bare brænde i stalden!!! Hvor er du dog uheldig med det værksted, hva`??

    SvarSlet
  2. Jo vi tror på det er billigere i længden og selvom vi IKKE har en stald hvor vi kan hente det :-) Det afgiver meget mere varme end brikketterne gør - helt klart.

    Åh ja, jeg har ikkr de bedste referancer til dem mere.....

    SvarSlet