tirsdag den 4. september 2012

Campingvogn-arbejdsdag

I dag har vi begge brugt dagen på vores "nye" campingvogn, Camplet Safir'en. Vi skulle finde en ny lampe til loften, men det viste sig at være svært. Vi havde set en på nettet i en camping udstyrs forretning. Prisen var ok, men at få sendt den var lidt dyrt syntes vi.
Nu har vi været en tur rundt i forskellige typer forretninger der handler med "lys" og vi må nok indrømme, at den vi fandt på nettet måske ikke er så dyr, alt i alt :-)

Ellers har Lone syet to puder og nye gardiner til vognen.


Lågerne har også fået en gang teaktræsolie, de trængte ganske alvorligt. Så Lone gik i gang med olie og klud, flot ikke

Der er tydelig forskel
På siderne af vogner står der Camplet Safir. Bogstaverne i Safir er ikke gode mere, så jeg lavede dem på computeren, printede dem ud, og Lone skar dem i sort selvklæbende folie og satte dem på. Sådan!

FØR
 
EFTER

I øvrigt har Lone også syet en "hænger" til at gemmer alt muligt i. Den er syet i samme stof som gardiner og puder.



Jeg har også lavet en del på vognen, såvel inde som ude. Inde trak jeg ledning til en tri-stik bag i vognen, så vi kan tilslutte kaffemaskine m.v. Ledningen blev naturligvis lagt skjult. Men det var et større arbejde. Jeg kunne ikke skille den stikkontakt, der sad i vogner, hvorfra jeg ville tage strømmen. Så jeg måtte klippe ledningen, efter jeg havde afmonteret den ude foran ved afbryderne. Derefter måtte jeg også forlænge ledningen ude foran. Pokkers til arbejde.


Udendørs vaskede jeg den nederste del af vognen og gav den en gang polish. Hold da op hvor blev den blank og mega glat. Så nu kan regnen bare komme an, den har en ikke en chance for at blive på vognen. Jeg nåede kun halvdelen af vognen i dag.


I morgen skal resten af vogner have en omgang. Ligeledes skal et stykke af gummilisten i overdelen "limes" fast og den skal så lukkes, så listen bliver siddende på plads. Det passer meget fint for så kan overdelen blive vasket og poleret.

Jeg er helt sikker på at svigermor og svigerfar efterhånden er klar over, at vores Safir bliver flottere end deres - hvilket piner specielt svigermor. Hvis hun kunne læse det jeg skriver her, ville jeg få helvedes hyr med hende :-)

I øvrigt har hun nok at se til i disse dage, da hun har købt en ny mobiltelefon, og hun skal have ros for hendes valg. En Samsung Galaxy SII - magen til min!

I øvrigt har Søren (Sørens Camping i Herning) lovet at sælge vores Camplet Concorde. Vi tror ikke på vi kan sælge den her på øen, så han får den over i næste weekend. Tak Jane & Flemming fordi i vil tage den med det meste af vejen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar