mandag den 11. juni 2012

For-havearbejde!

I går samlede Jennifer en stor del af hendes nye "værelse" men bonus måtte alligevel hjælpe lidt til, så det gjorde jeg, her det Lone så.

Computerbordet samles
Vores køleskab døde lørdag aften, vi vidste godt det var galt, da det det sidste par dage ikke har været så koldt som det burde være.
Så her til morgen ringede jeg til Bornholms Hvidevareservice i Klemmensker, fordi jeg tidligere har handlet hvidevarer hos ham, til særdeles fordelatige priser. Vi fandt frem til et køleskab han havde stående der passede i det skab hvor vi fjernede det gamle. Så det købt vi.

Ud med det gamle plus alt indpakning fra Jennifers møbler, afsted til Bofa med det og videre til Klemmensker. Vi fik køleskabet med hjem med det samme.

På vej ned af Snorrebakken kunne vi se der lå et krydstogtskib i havnen med master..... - det så helt forkert ud, så vi måtte ned og se. Det vi så var ertkrydstogtskib og en 4 masters, de så således ud.

Nautic krydstogtskib

Star Flyer, sejl krydstogtskib
Efter vi havde nydt dt 2 smukke skibe, måtte vi hjem og sætte det nye køleskab til - dejligt!

Så kunne vi ikke udsætte det længere, vores forhave, specielt hækken ser herrens ud. Vi har længe talt om hvordan vi skulle gribe det an. Skulle vi fjerne det hele og plante nyt, eller skulle vi bare ordne det der var.....
Vi besluttede at beholde det der var og så få det til at se pænt ud, så jeg smurte hækkeklipperen og Lone tog fat i hakkejernet. Jeg må indrømme jeg var lidt bekymret for hende og de smerter hun og ville blive påført.

Jeg gik til den og midtvejs så hækken sådan ud.
Hækken endte med at bliver 80 cm smallere og 50 cm lavere

Da jeg var i gang med klippehækken, kom dette til syne.


En solsorte rede med to flyvefærdige unger. Vi håber de klarer sig, solsortemor kommer ofte til dem her i eftermiddag.

Det var en rigtig hård omgang at komme igennem. Lone hakkede ukrudt væg fra fortovet og da vi var færdige mente hun, at kunne klø sine egen ankler, uden at bukke sig.
Da vi var færdige kørte vi det hele i Flemmings store trailer til Bofa. Og så kunne vi ikke mere, Lone var helt færdig og hun måtte lægge sig og hvile. Nå ja der smuttede lige et par af de små hvide ned også.

Dagens grill:
I dag skal vi naturligvis grille igen. En dejlig ribbensteg er købt samt nye kartofler og dertil grøn salat. Se mere om det i morgen.

God aften til jer alle.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar