fredag den 15. juni 2012

Et par dages opdatering

Det har være en meget travl uge - det vil sige - tirsdag var en slapper/forberedelses dag. Fordi jeg havde et par ture jeg skulle på.

Onsdag og torsdag var jeg afsted på et par busture rundt på vores dejlig ø - ture som jeg nød meget.

Et af de ialt 53 krydstogtskibe der kommer til Bornholm i sommer
Hammerhavn set fra Hammershus - skøn udsigt
Ølsmagning på Svaneke Bryghus

Nu har det ikke været rundture det hele, vi har også hygget os genvaldigt i den indtil nu dejlige sommer. Som f.eks "lidt sen" morgenmad i haven.

Mejeririgtig morgenmad
I dag var vi en tur på biblioteket alle tre for at finde lidt spændende læsestof. Jeg gik efter noget om Kaperne i Allinge omkring år 1807 - 1811. Fandt en bog ovre fra, som jeg har bestilt hjem. På Allinge Turistinformation hjemmeside står der noget meget interessant, men jeg vil godt gå lidt dybere.

Se her hvad der står den Kapere i Allinge år 1807

Vi besøgte også en forretning i Rønne, som vist ikke er helt så venlige over for handicap biler!



Som I sikkert ved, er jeg radiamatør og en af min allebedste venner Kjeld, fortalte mig om en Kinesisk håndholdt radio til meget billige penge. Det måtte jeg naturligvis undersøge. Hans var en model UV-3 jeg fandt der var en nyere model UV-5, så den bestilte jeg hjem fra HongKong den 8. juni, den 10. juni blev den sendt og den 13. juni kom posten med den. Næsten hurtigere end at få sendt en pakke fra København.

Sådan ser den ud, sammenlignet med DVD skive

Stor er den ikke, men god er den
Nu skal jeg bare have programmeret den, så den overholder loven for amatørradio frekvenser i Danmark. Det bedste af det hele er, at der kun blev trukket 248,65 på min konto for den, alt inkl. Billigere tror jeg simpelthen ikke den kan fåes. Jeg vil tror at en tilsvarende Europædisk/Amerikansk radio ville koste et sted mellem 1.000 - 1.500 kr.

Og ja, jeg er meget tilfreds med den.

God grillaften til jer alle, jeg HAR overholdt mit løfte til Lone om at griller hver aften, selv i aften hvor den står på hamburger :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar