tirsdag den 17. april 2012

Man skal høre meget..

Hvad mener jeg nu med det?

Som det er bekendt, har jeg været tilknyttet Bornholms Middelalder Center i 5 år som historisk formidler og guide.

I går kom Lone hjem og fortalte, at det rygtes jeg ikke længere gider guide for Bornholms Middelalder Center.

Og det passer absolut ikke.

Historien er som følger:
Jeg fik en mail den 11. april fra en person på BMC jeg ikke vidste hvem var(igen manglende kommunikation fra centret) om jeg ville tage en tur på engelsk.

Dertil skrev jeg tilbage "Øh hvem er du" og "Gerne, men henset til at vi ingen lønforhøjelse har fået i 5 år, vil jeg fremover have xxx kr for en 2 timers tur".
Altså det samme vi får når vi guider for Naturstyrelsen

Fik hurtig svar tilbage med hvem den pågældende var og besked om at spørgsmålet om lønstigning var sendt videre til rette person.

I går den 16. april om formiddagen, blev Lone konfronteret med, at jeg nu ikke mere gad gå guide for BMC.

Pudsigt nok fik jeg samme dag, den 16. om eftermiddagen mail fra BMC hvori der stod, ordret citat:


Jeg er selvfølgelig ked af, at høre at du ikke længere vil arbejde hos os, men sådan er det. Vi kan ikke honorere dit tilbud, så derfor må jeg også bede dig om, at aflevere tøj og nøgler.

Altså igen, at jeg ikke længere vil arbejde for dem, NEJ det passer ikke, de skal bare give en anstændig løn.

Det er nu 6. sæson hvor vi guider går på den samme løn. Det går ikke længere. Tænk bare på hvor meget bensinpriserne er steget på 5 år.

Det viser sig, at når jeg lægger sammen og trækker fra, så koster det penge at guide, og det har jeg ikke lyst til. Jeg vil/kan ikke spinde guld - og det er heller ikke meningen. Lønnen skal bare være anstændig.

Det passer tilsyneladende ikke BMC, fair nok, så går jeg bare freelance. Hvilket hermed er sket...

For der findes jo andre røde køer end præstens :-)


OPDATERNG

Så jeg tidligere skrev, findes der andre røde køer end præstens. Og de vil meget gerne anvende mig som guide og historisk formidler og til en anstændig løn.

Tak til dig(du ved hvem du er) som hjalp til med kontakten.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar