fredag den 1. juni 2012

Så blev det fredag

Tiden siden i onsdags er bare fløjet afsted - gad vide hvorher!

Nå - men vi fik jo vores lille dejlige hund Scor i onsdags. Han er en rigtig lille hyggegøj overfor alle hunkøns væsner, men absolut ikke over for mig eller andre hankønsvæsner. Det har været en rigtig øv-oplevelse, ikke at kunne komme ham nær - han flygter hvergang og når jeg endelig har ham så er han ikke spor tryg. Vi forsøger nu at det er mig, der står for alt(næsten) det gode i håb om det bliver bedre. Vi talte om at han måske havde oplevet noget dårligt med en mand, men kunne ikke rigtig se hvordan det hang sammen, for når vi besøgte ham hjemme var der ingen problemer, de kom først da vi hentede ham.

Scor på hans pudde under sofabordet.

Flemming og Jane bersøgte os(Scor) i går og pludselig sagde Flemming "Jeg tror han har været ude for en dårlig oplevelse hos dyrlægen"

Død over bæveren - jeg ved ikke om det ikke er en hadegave - den kan pive...
Det havde han sikkert ret i fordi det var først efter han havde været hos dyrlægen og blevet chippet og vaccineret det skete, men vi kunne se det var en kvindelig dyrlæge han havde været hos.
Vi fik Jennifer til at spørge Patrick(der hvor han kommer fra) om der måske skulle have været en mand indblandet hos dyrlægen. Patrick fortalte at det var en kvindelig dyrlæge der havde undersøgt ham, men en mand der havde chippet og vaccineret ham.

Voila - sagen opklaret, så nu skal han bare have tillid til mig og mænd i almindelighed.

Jeg luller lige lidt i min kurv.
I øvrigt har der slet ikke været problemer med at han flyttede ind hos os. Første nat sov Helene og Jennifer sammen med ham i stuen, det meste af natten sov han på Helenes hovedpude.

Næste nat sov han alene i hans kurv - tror vi - helt uden piv eller problemer, bortset fra et par søer hist og pist, men også en på den avis vi havde lagt til formålet.

Alt i alt er han er rigtig dejlig og nem hund, der også tisser og gør stort når han komme ud på haven.


6 kommentarer:

  1. Han er bare så lækker. Prøv at ae og snakke med ham mens han f. eks. er et trykt sted. I sin kurv eller hos Lone. Bare et lille tip. Jeg ved hvor øv det kan være. Han skal nok blive bedste ven med dig også. Han er en god dreng.

    SvarSlet
  2. Vi har været alene hjemme i dag og ligget i arm. Samt leget med en bamse på gulvet - se Lones væg på Fjæset.
    Så vi er kommet et godt stykke henad vejen.

    SvarSlet
  3. Det var godt. Jeg tænkte bare, at når han nu er knyttet til Lone, og Lone "ligesom accepterer" dig, så gør Scor det måske også. Det er jo hende der skal vise ham det "gode" og det "onde", og det kan han mærke på hende.

    SvarSlet
  4. Det store problem var/er lidt endnu MÆND, fordi det var en mandlig dyrlæge der chippede og vaccinerede ham.
    Men vi er kommet ret langt det sidste døgn, nu kommer han ind imellem hen til mig uden problemer, så en dag eller to mere så er det overstået tror vi.

    SvarSlet
  5. Lad os håbe det. Han skal bare lige finde ud af, at du ikke gør ham noget ondt. I blir garanteret uadskillelige til sidst.;-)

    SvarSlet